Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sophie - 21 augusti 2011 01:38

Detta måste vara den bästa bloggen någonsin


http://cewinsmamma.blogg.se/

Av Sophie - 20 augusti 2011 23:22

Idag har det inte hänt sådär jättemycket vilket är ganska skönt. Eller ja, min farmor har varit här och fikat i några timmar. Hjälpt mig lite med bebbarna. Joel har suttit själv utan stöd i kanske fem sekunder. Vad stolt jag är, helt sjukt!

Han är bara fyra månader, men det tar nog ett tag innan har sitter riktigt ändå. Han vänder sdig ju inte ens, men det är bara några millimeter ifrån. 

Ikväll lade jag Samuel klockan sju ungefär efter att han hade ätit gröt och lite ersättning. Han sov som en stock. Jag var såå stolt att jag lyckats lägga honom så tidigt! Han brukar annars kunna vara vaken hela kvällen, somnar inte förrän vid elvatiden. Ibland ännu senare. 

Sen matade jag Joel med detsamma, gröt, päronpuré som jag gjort själv och fryst ner (jätteenkelt och de älskar det) och efter det lite ersättning. Joel var inte trött alls men jag lade honom i sin säng ändå med en filt som han gillar och en speldosa i form av gosedjurs-åsna. Haha. Sen vaknar Samuel. Strax efter åtta. Så jag tar upp honom, använder den där obehagliga nässugen så att han kan andas riktigt. Då blir han lugn och somnar igen. Så jag lade ner honom i hans säng.. Sen vaknar han IGEN efter tio minuter. Tog honom och hade honom hos mig på en filt framför tv'n. Där låg han och försökte få tag på nån leksak. Sen somnade han till slut i min famn. Och Joel, han sover fortfarande. Men han vaknar nog snart. Joel brukar vakna ganska ofta. Samuel sover oftast hela nätter. Eller ja, han brukar vakna nån gång och vilja ha närhet, men han äter inte på natten. Det gör Joey.

Hmm.


Joel SITTER SJÄÄÄLV.

 

Ibland blir det jättefina bilder när man låtsassover och tar kort på sig själv. Typ såhär tillsammans med Joey:


Av Sophie - 20 augusti 2011 10:02

Igår la jag mig tidigt, var helt dödstrött. Eller nja, kanske inte tidigt men om man jämför halv elva med halv två så är det ju ganska tidigt. Joel vaknade en gång vid fyra och skulle ha mat, annars har båda sovit till halv tio! Så jag har faktiskt fått sova en del inatt. Nu ska jag mata killarna och mig, sen ska jag städa lite snabbt och slänga in tvätt. Sen kommer min farmor. 


 

Av Sophie - 19 augusti 2011 20:37

Kom hem för en timme sen. Jag har varit i stan och hemma hos Wictoria typ hela dagen, har varit trevligt. Hennes son som inte ens är sex månader sitter själv och ställer sig mot saker. Livsfarligt, men sjukt gulligt! 

Imorgon kommer min farmor hit, huuuuuu. Sen är det snart dags att åka till Stockholm och ung mamma-gala! Ska bli jättekul!


Har handlat lite idag, bådå två från Lindex.  

Av Sophie - 19 augusti 2011 09:41

Idag åker jag och mina pojkar in till stan för att träffa en annan mamma. Jag glömde vagnen ute igår så när jag tog in den på kvällen var den helt fuktig överallt. Så nu hänger åkpåsen på handdukstorken och vagnen står i hallen. Jävla tur att det inte ösregnade igår som det har gjort idag. 

Nu är pojkarna matade, jävla dålig tajming alltså. Bussen går 11.15 så då kommer de vara hungriga när vi är på bussen eller nåt. Men men, så är det. 

Av Sophie - 18 augusti 2011 10:20

Jag måste vara dum i huvudet eller liknande. För jag har i ett halvår trott att kronprinsessan Victoria har varit gravid. Antagligen på grund av pressens spekulationer. Det mest sjuka är dock att igår tänkte jag tanken; "undrar om den där Victoria har fött än?"

Haha, och fem minuter senare läste jag på facebook att folk hade skrivit "grattis till kronprinsessan Victoria och graviditeten!" och liknande saker. Jag blev helt förvånad. 

Men, hur som helst så får man väl säga grattis. Jag vet ju själv hur otroligt häftigt det är att veta att man snart ska bli mamma. Det går helt enkelt inte att förklara, man måste uppleva det själv.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13483547.ab

Av Sophie - 17 augusti 2011 17:29

Får väl göra lite smygreklam då. Har testat detta och det fungerar faktiskt. Från kanske 70 unika besökare per dag har jag nu runt 120. Testa :)


http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=Olmis



Förresten, jävlar vad lugna killarna är idag! Riktig lyx. 

Av Sophie - 17 augusti 2011 12:44

Fan det är så jävla tråkigt att städa. Men jag måste, hela huset är ju stökigt och jag är hemma själv som jag skrev igår. Wäääh.. 

Idag vet jag inte vad jag ska skriva om heller, någon som har tips? I vilket fall så bakade jag igår. Fan vad jag bakar nu för tiden alltså. Men men, det blev vit kladdkaka med kokos och hallon. Väldigt gott. Dock glömde jag ta en bild.


Från http://kalasgott.com/

"Vit Kladdkaka

2 Ägg
2 dl Strösocker
1 msk Vaniljsocker
2,5 dl Vetemjöl
3 msk Apelsinsaft, färskpressad
100g Vit Choklad, smält
100g Smör, smält

Gör så här
Rör ihop ägg, socker, vaniljsocker och vetemjöl. Tillsätt apelsinsaft, den smält vita chokladen och det smälta smöret. Rör smeten slät och fin. Häll smeten i en smörad och bröad (jag brukar använda kokosflingor istället för ströbröd) bakform och grädda i mitten av ugnen i 150 grader, ca 30 minuter. Låt kakan vila i kylen över natten, då blir den som godast."


 

Joel  








Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards