Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Sophie - 1 september 2011 23:39

Eller ja, stor och stor vet jag inte. Men imorgon klockan tio på förmiddagen ska jag och pojkarna till Bvc för en introduktionsträff med mammagruppen. Första gången med andra ord! Undrar hur gamla mammorna är.. I vilket fall ska det bli hiskeligt (hiskeligt fult ord) spännande! Jag har för mig att min barnmorska nämde något om att vi ska ha babymassage, men jag vet inte om det är imorgon eller nästa gång. Hm, det kan bara framtiden visa! Så imorgon kliver jag upp vid åtta och inte vid tio som det blev idag.. 


Joel och Samuel imorse 

       

Av Sophie - 1 september 2011 23:24

Joel har fattat grejen. Viftar man med armarna så låter marackasen. Samuel är mäkta imponerad.



 

Av Sophie - 1 september 2011 22:55

Alltså det här med att baka.. Jag vill inte stå och göra en massa och sen bara slängs det. Visst, det är jävligt roligt men det är inte lika roligt att slänga det sen. Så, är det någon som har förslag på fina, dekorativa bakverk som går att spara länge alternativt frysas ner? Vore toppen! Vill inte baka tråkiga småkakor eller skit. Jag vill pyssla. Det är det som är det roliga. 

Av Sophie - 1 september 2011 18:45

Mina första

 

Mina andra

 


Kritisera mig! Ge mig tips! 

Av Sophie - 1 september 2011 18:08

Efter allt bakande idag blev detta resustatet


 

Citronmuffins med hallonsmörkräm. I bakgrunden citronmuffins med dumlefluff. Sugen eller?

Av Sophie - 1 september 2011 13:46

Nu är det bakning som gäller då. Har redan börjat lite smått. Hittills har det gått över förväntan, men man vet aldrig hur det blir med konstiga smakkombinationer. Jag har en ovana att få det att bli för sött, vilket jag inte gillar. Jag har misstankar om att det blir likadagnt den här gången, därför köpte jag mindre formar så man iallfall orkar äta upp. Vi får se!


Lite bilder

     

Av Sophie - 1 september 2011 11:38

Idag blir det att experimentera lite i kakornas värld! Vad det blir får ni se senare. Men jag kan avslöja att jag ska handla dumle och hallon. Så nu är det ica med småpojkarna som gäller.


Här är Samuels "dagens outfit":

 

Av Sophie - 1 september 2011 01:12

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva.. Mer än att jag är uppe sent ännu en natt. Har precis lagt Samuel igen efter att han ätit, igen. Samuel ska alltid äta. 



Lilla Samuel i sin fina rosarandiga body och coola luvtröja.

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards