Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Sophie - 2 september 2011 23:19

Slänger upp lite bilder från idag


     

Av Sophie - 2 september 2011 23:13

Jaha, då blir det jag som ska försöka ta mig över tröskeln och in i barnvagnarnas värld. Jag ska hitta den perfekta barnvagnen. Det perfektna priset. De perfekta lufthjulen. Den perfekta storleken. Allt ska vara perfekt. 

Vad är då felet på den jag har nu? Jo:

  • Korgen undertill har gått sönder
  • Handtaget är ibland löst
  • Det är krånglgit att fälla ihop den och ibland går det inte ens
  • Den är fruktansvärt tung
  • Den blir knappt mindre ihopfälld
  • Sufletten är jättetrög att fälla upp en ner trots flera behandlingar med diverse oljor

Hoppas att ni nu kan känna samma känsla av hopplöshet. Vad ska jag ha för vagn? Äsch, så farligt är det egentligen inte. Jag är lite dramatisk av mig ibland. 

Någon som har tips på bra vagn? 

I stil med denna, enda felet med den här vagnen är att det inte är lufthjul.

Baby jogger city mini double (kort namn..)

 

Av Sophie - 2 september 2011 19:52

Nu ska vi äta världens godaste fisksoppa här hemma.

http://www.kokaihop.se/recept/kalasgod-fisksoppa

I hoppgungan hänger Joel och i barnstolen sitter Samuel. Skönt.


 

Av Sophie - 2 september 2011 14:59

Då har det ätits morot igen! Joel gillar det väldigt mycket. Samuel börjar gallskrika så att han tappar andan bara han känner smaken av det. Undrar varför det är så, annars är han den som äter hur mycket som helst. Samuel tycker heller inte om potatis, palsternacka eller majs. Han älskar blåbär, mango och päron. Hm. Imorgon gör vi ett nytt försök.


 

Av Sophie - 2 september 2011 12:54

Hittade ett sånthär nyss när jag surfade runt på lite olika webbutiker.




Det är ett halsband för mammam eller ja, vem som helst kan ju ha på sig det. Smycket är i form av en liten bitring som barnet kan suga och bita på. Smart va? Mina killar ska alltid suga/bita på mitt hår eller mina kläder. Med ett sånt halsband är det slut på det. Eller?

Jag ska inte köpa det, det överstiger min ekonomi, då köper jag hellre en vanlig bitring för femtio spänn och låter dem suga på mitt hår. Men vad tror ni? Kan detta vara något eller? Finns i hur många olika färger som helst.

Ni hittar dem här: http://www.smartmum.se/sv/


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards