Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Sophie - 18 september 2011 23:05

Japp, vi var ute i en timme. Gick väldigt långt genom skogen i ett riktigt ösregn. Fan vad skönt det var. Regnskyddet på, barnens nya vantar på deras små knubbiga händer och deras nya stickade tröjor plus stickade jordgubbs- och blåbärsmössor. Sött. Bekvämt. 

En dålig grej med vagnen är att den är framåtvänd. Det gör att man inte får den fina kontakt med barnen som man annars får. Men jag stannar väldigt ofta och tittar till dem och om man inte har regnskydd så finns det ett litet nät där bark som gör att jag kan se in till dem. Så det tycker jag inte är så farligt. 

Joel sov den sista kvarten av promenaden men annars var båda vakna hela tiden. Pratade och skrattade högt med skogen. Sen när vi kom hem blev det pyjamas och välling följt av sängen för deras del. För min del (när de somnat) blev det varm choklad framför TV:n. Jag tror att det är första gången som jag tittar på TV på några veckor. Det är på grund av att jag inte vill att barnen ska titta. Hur gör ni med sånt, ni som har barn? Låter ni bebisen se på Tv? Självklart tittar Joel och Samuel ibland. Det blir ju så ibland. Men kan jag undvika det så gör jag det. Själv började jag inte med sånt förrän jag var 2 ½ år ungefär. Känns så onödigt att låta ett ovetande barn "förstöras" tidigare än nödvändigt. Yay, whatever. Här kommer lite bilder.


                 

Av Sophie - 18 september 2011 20:00

Har totalt missat detta. Man har en lista med trettio punkter som man utgår ifrån och skriver varje dag ett inlägg som handlar om något som står på listan. Stämmer det? Vill ni att jag gör en sån lista? Isåfall får ni hjälpa mig att komma på olika punkter som vore intressant att skriva om! Det ska självklart ha med mig eller mitt liv att göra. Jag tänker inte skriva om marsvinets första månad eller något annat som inte rör bloggen ifråga. Så, ska jag?

Av Sophie - 18 september 2011 16:37

Nu går vi ut en runda, tar med systemkameran. Ska lägga upp bilder som jag tog imorse då med, på pojkarnas nya kftor som deras gammelfarmor har stickat. Skitfina!

Ses senare hoppas jag!


Joel .

 

Av Sophie - 18 september 2011 16:16

Har nu testat Icas egna vårservetter. Jag tycker inte om dem alls. De är precis lika obehagliga som Euro Shoppers och Eldorados. Så ni som köper Icas och gillar dem - köp E.S eller Eldorado istället. Mycket billigare och precis likadana servetter. Jag gillar dem inte pga lukten. Jag köper oparfymerade men de luktar jättekonstigt. Nästan så jag mår illa av dem. Dessutom är det ingen pop up-funktion vilket gör att man måste pilla upp servetterna medan barnet ligger med bajs på hela rumpan. Så jag håller mig till Liberos och Gunrys. Trots priset.


Länk till testet

Av Sophie - 18 september 2011 15:15

Nu måste de bort. Nio kilogram för mycket väger min kropp fortfarande. Imorgon blir det en runda med vagnen. Men alltså, hur gör man? Jag vet inte hur man gör. Jag vet bara hur man hetsbantar. Hur man svälter sig eller hur man kräks upp maten. Men dit vill jag inte igen. Jag dricker ingen läsk eller saft. Visst, jag äter av det jag bakar, men det är verkligen inte mycket. Jag bakar inte för att jag vill äta, utan för att det är roligt att testa nya smaker och färger typ.  Jag äter inte supernyttigt, det vet jag. Men ändå bättre än många andra. Vi har aldrig läsk hemma. Inte heller godis eller kakor (om jag inte har bakat). Vi köper nästan bara mörkt surdegsbröd. Så - vad gör jag för fel? Hur gör man för att gå ner i vikt? Stämmer det att man bara ska gå ner ett halvt kg i veckan? Det låter ju riktigt lite. När jag bantade gick jag ibland ner åtta kg på en vecka. Berätta. Hur gör ni för att få bort graviditetsfettet? Min mage är ju som en degklump och mina lår kunde tillhöra en elefant. Så känns det iallafall! 


Här var jag ganska ätstörd. Riktigt längesen, känns det som. Egentligen är det nog inte så längesen. Notera att mitt hår är supertunt (även om jag har utväxt) och hur stora mina ögon ser ut att vara. Visst, jag var inte jättesmal. Det var jag aldrig. Men jag vägde 15 kg mindre än vad jag gör just nu.

 

Av Sophie - 18 september 2011 11:59

När jag har läst en riktigt bra bok så blir jag liksom helt tom när den är slut. Jag vill inte läsa något annat eftersom ingenting kommer ändå vara bättre än den bok jag nyss läst. Så har det varit med bland annat Twilightserien och Harry Potter-böckerna. Jag har läst första HP-boken säkert 12 gånger. Utan att överdriva. Jag har läst nästan alla i serien på tyska samt tre stycken på engelska. Den sista boken har jag "bara" läst tre gånger. Men om man har en riktigt bra bok som man älskar, då förstår man så mycket mer andra gången man läser den. Nya saker dyker upp eftersom man inte längre behöver fokusera på det allra viktigaste. Det är som att läsa en helt annan bok i vissa stunder. 

Just nu läser jag sista Twilightboken för tredje gången. Jag tror inte att det finns så mycket dolt att hitta där som i HP men däremot vill jag påminna mig själv om hur bra den är, samt att jag helt enkelt vill ha något lätt att läsa på kvällen.

Läser du också favoritboken flera gånger om?

Av Sophie - 18 september 2011 09:30

Jaja.. Nu vet vi att medelåldern på min blogg är 19-21 år. Det kunde man ju nästan gissa sig till. Vad vill ni att jag ska ställa för fråga? Kom med förslag! Sålänge blir det Twilight vs Harry Potter. Vilket är bäst?


   


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards