Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Sophie - 5 september 2011 22:00

Mina små bebbar äter oftast runt sex på morgonen och jag har ingen lust att gå upp och göra iordning ersättning eftersom de ändå somnar om efter måltiden. Så jag har alltid en flaska med färdig mängd kallt vatten bredvid sängen, samt en thermos och en kartong Baby Semp 2. När en bebis blir hungrig häller jag bara på varmt vatten på det kalla för att sedan blanda i pulvret. Hur gör ni? Finns det någon ännu enklare lösning? Mina killar kräks en massa om de får för kall ersättning så att skippa thermosen är inget alternativ tyvärr.


150 ml kallt vatten + 90 ml kokhett vatten blir perfekt temp för mina små. 

 


Kan tillägga att jag ibland har en liten flaska med rumsvarmt fänkålste vid sängen också, ifall någon av dem vaknar mitt i natten och är orolig. Då hjälper lite te för att få dem att somna om igen. Funkar skitbra!


Det här har jag just nu, älskar utseendet på förpackningen


http://www.pukkaherbs.com/tea-room/all-our-teas.html

Av Sophie - 5 september 2011 17:23

Dessa söta små har jag på mig idag. Hemstickade och allt.


 

Av Sophie - 5 september 2011 17:03

Waah! Min morfar ringde nyss och sa att de är en mil härifrån. Waaah! Och jag är hemma själv. Jobbigt att vara ensam med min mormor och morfar alltså. Men resten av familjen borde fan komma snart.. 

Av Sophie - 5 september 2011 13:51

Shoppat nödvändiga saker till bebisarna


Klicka på bilderna så blir de större


Skallra från Tommee Tippee

69 kr


Drickpip till flaska från Mam

39 kr


Mus att fästa i vagn eller kläder

59 kr


Flaska 330 ml

45 kr


   

Badbyxor som håller tätt

159 kr 


Allt är inhandlat på http://www.jollyroom.se/

Av Sophie - 5 september 2011 13:13

Nu är barnen mätta och nöjda. Samuel sover och Joel jollrar. Jag ska ta en dusch!


 

Av Sophie - 5 september 2011 10:55

Har varit uppe sen strax innan nio. Eller ja, rättare sagt jag och Joel har varit det. Samuel sover fortfarande. Han sover alltid jättelänge. Igår vaknade han vid halv ett. Fast då har han ju ätit vid sjutiden och sen somnar han om direkt. Alltid. Joel vill alltid gå upp vid åtta-nio ungefär. 


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards