Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Sophie - 3 september 2011 18:05

Nu drar jag och pojkarna ner till campingen för att grilla diverse saker med några jag inte känner, några som har spelat tennis hela dagen. 


Joel i sin blåbärsmössa och sin mjuka dräkt i storlek 80, Samuel har en likadan på sig och en jordgubbsmössa. En av få gånger jag klär dem likadant.

 

Av Sophie - 3 september 2011 17:02

Min farbror med familj kom förbi en sväng innan och hade med sig fika och varsin överraskning till pojkarna. Vackert!


 

Jag lyssnar inte på dem, men dessa var onekligen fina!

Av Sophie - 3 september 2011 16:46

Här är några av mina Harry Potter-böcker. En av dem har tappat ramen. Jag saknar tiden då jag i princip levde i Harry Potters värld. Det var en fin tid i mitt liv.


 

 

Av Sophie - 3 september 2011 16:43

När jag städade bokhyllan hittade jag den här bakom en massa böcker. Jag lade den där i februari förra året så att jag skulle ha en nödlösning ifall något hände. Jag använde den aldrig. Om jag minns rätt alltså. 


 

Av Sophie - 3 september 2011 14:48

Nu blir det att storstäda ordentligt. Hela min gigantiska hylla ska plockas ut och sen ska jag titta efter en ny på blocket. Spjälsängarna ska flyttas in i datorrummet sålänge, tills jag flyttar. 


 

Av Sophie - 3 september 2011 00:13

Idag var jag på Bvc för att träffa min mammagrupp för första gången. Mina pojkar var äldst, med typ fyra dagars marginal. Vi var fem mammor. Det blev mest att vi presenterade oss och diskuterade barnens vanor och sådär. Väldigt trevligt! En av mammorna har två barn sen innan, 14 och 15 år gamla. 

På torsdag är det dags för första omgången av babymassage. Ska bli riktigt roligt! En timme håller vi på så jag får byta bebis efter en halvtimme hade jag tänkt, om inte barnmorskan har lust att ta en av dem och visa på. Vi får se. Vi kommer sitta i ett varmt och fuktigt rum och massera bebisar med massageolja i en hel timme. Visst låter det mysigt? Men fan vad trött man lär vara efter. Fyra tillfällen är det babymassage men gruppen kommer att träffas på Bvc i ett år tror jag hon sa.


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards