Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Sophie - 27 september 2011 22:55

Blir väl rätt mycket inlägg nu på en gång känns det som. Men nu är det så. Kul för er läsare? I vilket fall! Blir lite dagsfärska (konstigt ord?) bilder på mina stora bebisar. Joel är han i rött och Samuel i blårandigt. Egentligen borde Joel se riktigt trött ut. Fan vad han rosslar alltså. Han får sova hos mig inatt igen. Mysigt värre! 


Min säng är full av kräkfläckar. Kanske är äckligt, men så är det att ha bebisar som kräks i tid och otid. 

 

 

 

 


   

Av Sophie - 27 september 2011 22:22

Ikväll har jag pysslat lite med cupcakesdekorationer. Muffinsen hade jag i frysen så jag slapp baka. Tre till ligger och väntar på att få tinas upp så vänta er mer bilder på fina (hoppas jag) cupcakes inom en snar framtid! Dessutom ska jag baka brownies till pappas jobb hade jag tänkt. 

Hur tycker ni att det blev?


   

Av Sophie - 27 september 2011 20:41

Samuel somnade för en timme sen. Joel, jag och mina föräldrar har ätit ceasarsallad nere i köket. Fast Joel åt ju inte, men han satt med vid bordet. Sen hade jag Joel hos mig och mamma gjorde roliga miner som fick honom att skratta högt som fan, men till sist blev han rädd och visste inte om han skulle skratta eller gråta. Haha. Så han gjorde skrattljud men munnen var som ett o. Så jävla söt. Nu ska jag ta kort på muffinsen som jag dekorerade nyss. Wait for it!


Samuel igår

 

Av Sophie - 27 september 2011 16:38

Idag har Samuel ätit 350 ml på en måltid. Inte allt på en gång, utan först 210, sen spytt som fan (som vanligt) och därefter kompletterat spyorna med 140 ml till. Nu sitter han och spyr igen.


Räven som spelar musik från Ikea. Favoriten just nu.

 

Av Sophie - 27 september 2011 14:53

Vem blir inte glad när man får ett stort paket hem i brevlådan? I alla fall så blir jag det. Speciellt när det innehåller diverse baksaker. Jag tänkte visa en grej om dagen, som är bra att ha när man bakar cupcakes och annat. Eller bara är kul att ha kanske. Det är mycket grejer som jag inte har, men också mycket som jag har nu. Jag gör detta för att jag har fått idétorka och tänkte att det kan ju vara en kul grej. Bättre än inget. Så jag börjar med det första nu då. 


Pärlemoskimmer. Det är riktigt fint att bara pensla på dekorationerna så att de glittrar. Konsistensen är precis som en vanlig lösögonskugga, den enda skillnaden är att detta är ätbart. Finns i massa olika färger, men jag valde den här "ofärgade" för att den passar till allt. 


 

Exempel

       

Av Sophie - 27 september 2011 12:35

Jag har sovit tills nu. Jävlar alltså. Jag hatar att sova så jävla länge, halva dagen har ju gått. Men jag är sjuk, mamma har tagit hand om pojkarna nu på förmiddagen så att jag har kunnat sova. Jävligt skönt, det behövdes. Men samtidigt irriterande. Jaja. Nu ska jag gå ner och se hur det är med Joel, han hade feber imorse och hostar fortfarande.


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards