Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Sophie - 28 september 2011 22:46

Har ju mest varit inne hela dagen. Dock satt båda bebisarna i barnvagnen ute på altanen förut och tittade på mig när jag plockade päron till att göra puré av. Så idag har de haft på sig sina nya overaller för första gången. Det kanske är ett dåligt tecken? Att höst och vinter börjar komma? Huu. Jag hatar kyla. Vilken är din favoritårstid? Är det sant att alla gillar den årstiden mest då de fyller år? Jag fyller år på sommaren, jag gillar sommaren bäst. 


 

 

Kollar på löven som gungar med vinden. Eller nåt sånt.

 


Och slutligen. Det här kortet tog jag för drygt en timme sen, lite mindre. Samuel vaknade och ville av någon konstig anledning ha mat. Annars brukar han alltid sova vid den tiden. Men men, här sitter han dödstrött och hungrig i väntan på mat! Ser helt färdig ut. <3

 

Av Sophie - 28 september 2011 20:34

Nu har jag äntligen beställt två åkpåsar till pojkarna. Det blev en åkpåse "Carlo svart". Väldigt, väldigt ful. Men desto billigare. 660 kr för två, inte så farligt va? Och de verkar vara bra också. Hade gärna velat ha en snygg men då hade jag fått betala tre gånger mer och det känns riktigt onödigt. 

Imorgon ska jag på samtal och prata om droger! Jag ska nämligen få körkortstillstånd för att få övningsköra och då måste jag "visa upp mig" så att de ser att jag intetar några droger. Haha, då kommer de bli förvånade när jag kommer med två små bebisar!

Av Sophie - 28 september 2011 18:00

Detta är precis vad det låter som. Ett mönster som sitter på tjock plastfolie som kan liknas vid overhead-plast. Man smälter choklad, häller på det på överföringsarket och låter det torka. Om man vill kan man rulla ihop arket försiktigt medan chokladen håller på att torka, då blir det som en chokladrulle sen. Dock tycker jag att det verkar svårt. Jag har även läst att man kan blöta sugarpaste lätt och på så sätt få på mönstret där också. 

Finns oändligt med mönster, men såhär ser det ut som jag köpte. Priset ligger ungefär mellan 10-30 kr/st. 

 

 


Här kan du köpa överföringsark:

Chokladgallerian 

Strössel & annat (där köpte jag mitt)

Mumsigt.se 

Pralinformar.se  (här finns stora ark)

Av Sophie - 28 september 2011 10:56

Jag brukar inte vara så mycket för bloggtävlingar, dels för att jag aldrig vinner men den största anledningen är nog att det ser så fult ut på bloggen att göra reklam för en tävling på någon annans blogg. Men alltså det här måste jag ju bara testa. Man kan ju faktiskt vinna. Och för er som gillar att baka, eller bara titta på fina bakverk, bara måste klicka in på den här underbara bloggen! Min favorit, utan tvekan!


 

Tävla hos Sockerrus och vinn ett supersmart Macaronsetet (med macaronmatta, en decomax och en liten receptbok) från webbutiken Mika Design.

Av Sophie - 28 september 2011 09:52

Vad ska man hitta på idag? Bör itne gå någon promenad då jag och Joel fortfarande är sjuka. Joel hostar och jag nyser. Men hur kul eller bra är det att bara sitta inne en hel dag då? För mig hade det varit jävligt skönt. Men det känns dumt med barnen. Får väl sätta Samuel i vagnen i trädgården så kan han sitta där och titta på träden som har älskar. Så kan jag tvätta lite och vila med Joel. För första gången i mitt liv önskar jag att jag hade en One Piece. Haha.. Jag har aldrig tänkt tanken innan. 

Men hur som helst så hostar ju Joel. Idag på morgonen har han gråtit lite med hes röst varje gång han har hostat. Stackaren! 


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards