Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Sophie - 30 september 2011 21:13

Hej! Jag har ju bakat. Så här blev det. Och imorgon ska jag styla till resterande ordentligt, de ska nämligen bli present till min farmor samt min fasters sambo som fyller år. Så ni får helt enkelt kika in imorgon också om ni vill se! 

Men jag tycker att dessa är helt acceptabla de med! Det blir en liten efterrätt nu som avslut på våran otroligt goda trerätters middag som vi har haft ikväll med familjen. Förrätten bestod av nybakt knäckebröd med räkor och aioli. Varmrätten var smörstekta sockerärtor, någon sorts jätteknaprig stekt potatis, ugnsbakad lax samt aioli med chili. Låter inte helt fel va? Det är min pappa som får dessa små ticks ibland och ska fixa fin mat. Till det har vi druckit vitt vin. Nu ska vi som sagt äta mina browniecupcakes med whipped cream frosting. Riktigt kladdiga inuti och riktigt krispiga utanpå. I några är det dessutom en swirl av creme cheese. Yummy!


 

Av Sophie - 30 september 2011 18:15

Strössel i alla former är kul vare sig man gör cupcakes, tårtor, cake pops eller varför inte brownies. Berätta gärna om ditt favoritströssel. Det som passar till allt. De här har jag:

Min favorit är nog de röda hjärtanen. Man kan kanske inte ha dem till allt, men de är riktigt söta när de kommer på plats! Även de vitskimrande pärlorna gillar jag. De smakar bara socker men de är mjuka i mitten så att man slipper bita av sig tänderna. Smart va?


 

 

 

Strössel kan du köpa lite överallt, t.ex här.

Av Sophie - 30 september 2011 12:35

Joel väger nästan 8200 gram och samuel 7990. God damn! Båda är 65 cm långa/korta. Vaccinationen gick väldigt bra. Nästa blöjbyte ska jag kolla om de har feber men så verkar inte vara fallet. Skönt! Nu blir det sista portionen morot/majs-puré till lunch och imorgon får jag hitta på något nytt. Fisk och broccoli kanske? Ses senare, när jag har bakat!


 

Av Sophie - 30 september 2011 00:53

Fan vad jag alltid ska vara uppe för länge. Ikväll har jag suttit och smygläst bakbloggar och blivit både hungrig och otroligt baksugen. Vill absolut bli konditor. Fast jag kommer i så fall inte att baka tråkiga bullar, sockerkaka eller bröd. Sånt intresserar mig inte alls. Jag vill baka gulliga saker och tårtor och sånt där. Gott ska det såklart vara. Hähä! 

Imorgon ska jag nog exprimentera lite! Tror att det kan bli riktigt bra.

Godnatt på er!


 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards