Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Sophie - 7 september 2011 23:17

Kolla här hörrni! Han klarar det några sekunder sen ramlar han. Alltså han sitter själv i kanske 20 sekunder ibland. Är man stolt eller? Hä hä! Och ja, det är hästgrejer på mitt täcke. Haha!


 

 

Av Sophie - 7 september 2011 18:21

     

Har nu provat badnlöjorna från märket Zunblock som jag köpte. Blöjorna är jättefina, verkar vara täta men det är ett problem. Jag valde storleken 6-12 månader. Mina kilar är fem månader. men ändå är blöjan för trång runt magen och de är inte speceillt tjocka. Konstigt. Jag ska maila butiken om detta. Visst går de att använda, men de ska ju inte sitta åt som fan. 


 

Av Sophie - 7 september 2011 15:09

Jag ser mig som en ung mamma, men inte jätteung. Är man över 28 när man får sitt första barn tycker jag att det räknas som en "äldre mamma". Men inte gammal, inte alls. Men ibland när jag skriver på forum eller liknande och ställer frågan "finns det någon mer lite yngre mamma här?". Då är det många som svarar att de är unga, fast inte superunga. De är då närmare 30 år. Jag blir helt förvirrad. Är man en ung mamma om man är närmare 30? Nej. Verkligen inte. Om man är över 20 är man normalgammal mamma. Haha, vilket uttryck, men ni fattar väl vad jag menar. 

Var går gränsen för att vara en "ung mamma" för dig? Respektive "gammal mamma"?


Egentligen spelar väl åldern ingen roll alls, det är mognad som avgör i det stora hela. Men det är ändå kul att se vad folk tycker. I de flesta fall spelar nog åldern en väldigt stor roll. Man är liksom präglad av sin ålder eftersom man oftast umgås med folk av samma årgång. men som sagt, hur tycker du?



Här kunde varken jag eller någon annar tro att jag skulle bli mamma vid arton års ålder (nu nitton). Bilden är tagen för drygt 2 ½ år sedan på ett behandlingshemmet Risingegården. Det enda jag hade i huvudet var flykt från allt som gick att fly från.

 

Av Sophie - 7 september 2011 14:55

Joel igår


 

Av Sophie - 7 september 2011 01:03

Var bara tvungen att skriva ett snabbt inlägg till innan jag lägger mig. Provade ju min baddräkt och såhär ser det ut. Syns det hur jävla liten den är? Men den funkar! Den är väldigt skön, man ser inte hur tjock jag fortfarande är efter graviditeten. Det är en bra baddräkt med andra ord. Vad tycks? Visst passar den färgskalan i min blogg! 


För er som undrar så är denna bilden osann. Jag är inte jätteglad och sprallig såhär på kvällskvisten. Jag ler och kisar med ögonen så gulligt jag förmår enbart för bildens skull.
 

 


Och så en bonusbild, eller nåt. Såhär sliten och halvdöd ser jag ut just nu när jag är svintrött och vill sova. Alternativt när en bebis skriker, fast då instämmer ju föregående beskrivning också.

Min tanke om bilden: "jag måste göra något åt det jävla håret". 

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards