Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Sophie - 23 september 2011 23:18

Åh, det känns som om jag inte har bloggat idag. Har jag det? Jag vet itne, hah. Men men. Pojkarna har varit fruktansvärt jobbiga denna dag, så även igårkväll. Vad händer? Det verkar som om båda är aningens förkylda. Tråkigt. Jag behandlar med saltlösning, otri-baby nässug samt minimala mängder nezeril för spädbarn. Men ändå är de lite täppta. Det försvinner väl. 

Imorgon ska vi hälsa på min faster i sitt nyinköpta hus. Därför (och för att det var kul) har jag bakat morotscupcakes! Har inte smakat dem ännu men de verkar riktigt goda. Det skrev jag ju förresten förut. Riktigt krispiga utanpå och väldigt kladdiga, men inte degiga, inuti. Nu ska jag sova! Har läst ut Twilight-serien igen. Är det någon här som har läst S. Meyers bok "Genom dina ögon"? Jag har den hemma och har börjat läsa dem men den är ganska svår i början. Så jag undrar om det är värt att fortsätta? Jag ahr förvisso bara läst ett tiotal sidor. Well, goodnighty then! 


Visst kan man se hut krispig ytan är? ;)

Frostingen är en vanlig creme cheese. En såndär som passar utmärkt på morotskaka. 

 


Samuel tidigare idag

 


Jag är trött. Syns det?

 

Av Sophie - 23 september 2011 18:05

Idag har jag bakat morotscupcakes. Verkar goda, mycket krispig yta och mycket fluffigt och saftigt inre. Haha. Bilder kommer senare idag, just nu matar jag Samuel som alltid somnar när han äter och vaknar upp fem minuter senare och är hungrig igen. Riktigt jobbig dag har det varit. Och nu spyr ungen upp allt igen. Hela jag simmar i en vit mjölkliknande sörja. Lovely!

Av Sophie - 23 september 2011 09:00

Såg ni detta program som små? Jag gjorde det i alla fall. Jag vet inte vad jag ska säga om det, mer än att hon är genialisk. Så jävla bra. Säg att ni håller med mig!

Ika Nord kallas hon förövrigt. Fruktansvärt vacker dessutom.



Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards