Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Graviditetskilon

Av Sophie - 18 september 2011 15:15

Nu måste de bort. Nio kilogram för mycket väger min kropp fortfarande. Imorgon blir det en runda med vagnen. Men alltså, hur gör man? Jag vet inte hur man gör. Jag vet bara hur man hetsbantar. Hur man svälter sig eller hur man kräks upp maten. Men dit vill jag inte igen. Jag dricker ingen läsk eller saft. Visst, jag äter av det jag bakar, men det är verkligen inte mycket. Jag bakar inte för att jag vill äta, utan för att det är roligt att testa nya smaker och färger typ.  Jag äter inte supernyttigt, det vet jag. Men ändå bättre än många andra. Vi har aldrig läsk hemma. Inte heller godis eller kakor (om jag inte har bakat). Vi köper nästan bara mörkt surdegsbröd. Så - vad gör jag för fel? Hur gör man för att gå ner i vikt? Stämmer det att man bara ska gå ner ett halvt kg i veckan? Det låter ju riktigt lite. När jag bantade gick jag ibland ner åtta kg på en vecka. Berätta. Hur gör ni för att få bort graviditetsfettet? Min mage är ju som en degklump och mina lår kunde tillhöra en elefant. Så känns det iallafall! 


Här var jag ganska ätstörd. Riktigt längesen, känns det som. Egentligen är det nog inte så längesen. Notera att mitt hår är supertunt (även om jag har utväxt) och hur stora mina ögon ser ut att vara. Visst, jag var inte jättesmal. Det var jag aldrig. Men jag vägde 15 kg mindre än vad jag gör just nu.

 

 
 
Gelica

Gelica

18 september 2011 17:24

Jag köpte fotledsvikter på rusta som jag hade när jag var ute och gick. Blir lite extra motstånd då :)
Sen att göra plankan, armhävningar, benböj är oxå bra och smidigt som man kan göra hemma på kvällarna och Hopprep är ett bra sätt oxå.

http://gelicas.blogspot.com

Sophie

18 september 2011 19:36

Får kolla upp såna vikter! Tack :)

 
Ingen bild

Evelina Gustafsson

18 september 2011 19:53

Kolla in den här sidan o inspireras :)http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ Hon är PT och har fött 5 barn och har en gudars kropp. Hon har en massa klipp där hon visar en massa övningar som är bra :) Förresten så läser jag din blogg för att jag tkr den är bra , o dina cupcakes... dregelvarning elr vad ;) haha ha de bra :)

Sophie

18 september 2011 20:22

Tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards