Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Morötter

Av Sophie - 22 september 2011 00:02

Fan, jag skulle koka morötter till puré innan och så lämnade jag dem i en halvtimme eller nåt sånt när de redan hade kokat ett tag. Sen kom jag tillbaks och det luktade lik i hela köket. Då hade morötterna bränt fast i kastrullbottnen! Riktigt illa också. Så jag tog upp alla morötter och skar bort det svarta likluktande gegget och gjorde puré ändå. Majs och morotspuré blev det. Ganska äckligt men det smakade som bebismat och det är väl bra antar jag. Så nu har jag stått och diskat en massa och försökt få bort brända morotsfläckar från skärbrädan bland annat. Sen näe jag skulle mixa så råkade jag självklart hålla stavmixern en halv millimeter för mycket vinklad så att det skvätta morot över halva köksbänken. Så jag har städat hela köket på en halvtimme typ. Nu måste jag sova. Ska upp åtta imorgon, vilket jag tycker är tidigt eftersom pojkarna låter mig sova till tio i vanliga fall. De brukar vakna vid sjutiden och äta, sen somna om direkt så att trötta jag kan sova vidare några timmar. Lyx! Men inte imorgon. Då är det babymassage och sen blir det Ikea. 


Fan vad ful jag var. Men med ett linne över den utspända magen och en då levande Mimmi i famnen blev jag lite gladare. Jag saknar henne.

 

 
 
Ingen bild

J

22 september 2011 10:05

Hej!, vet att ditt inlägg handlade om pure.
Men jag tänkte på en annan sak. Jag har läst de mesta i din blogg. Din blogg är galet intressant, eftersom vi tänker/tänkt så sjukt lika!(då du mådde dåligt)
Nu till min undran, eftersom du mått så dåligt, och hållt på med droger strax innan du blev gravid, hur har du bearbetat allting?för jag har svårt att tro att barn löser allt. Sen måste jag skriva att jag tycker du är stark, dubbelt så stark eftersom du fixar 2 barn och allt alla problem du haft bakom dig. Då är man stark enligt mitt tycke. Lycka till med allt! :)

Sophie

22 september 2011 12:12

Tack, vad kul att du gillar den! Jag hade aldrig behållt barnen om jag trott att jag inte skulle klara det. Innan graviditeten var jag så gott som drogfri - för att jag var tvungen. Jag gick och tog urinprov två gånger i veckan. Minst. Jag ser det inte som att graviditeten och barnen har hjälpt mig att bli fri. Däremot är de ju en stor hjälp. Jag skulle aldrig ta droger som gravid eller mamma. Men det är ju inget svar på din fråga.. Gud, jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Jag var ju aldrig någon tjackpundare som bodde i en stökig soclägenhet. Så långt gick det ju aldrig. Hm.. Men senast idag tänkte jag på ett gammalt amfetamin-minne och kom på mig sdjälv med att tänka: "jag kommer aldrig få må så bra igen". Men det tror jag ine att man någonsin kommer över. Man får helt enkelt leva med sina minnen.
Kram!

 
Ingen bild

J

22 september 2011 18:49

Hur länge var du aktiv i ditt missbruk? Jag höll dock aldrig på med droger före mina barn föddes, jag va snarare tvärtom. Jag va en höns mamma som jobbade och hade koll på allt "hatade" narkomaner och alkisar, drack aldrig osv. Att lämna mina barn och knappt finnas för dom fanns inte på min världskarta.Men så slutade det hela. Fast idag har jag kommit en bit på rätt väg igen. Så de va därför jag undrade om du hade bearbetat allting,eftersom de är så lätt och trilla dit igen.
Eller va ditt drogande bara en svacka i ditt liv?

anser du själv att du har en beroende personlighet?. Jag är nyfiken bara, du får säga ifrån om du inte vill svara:) Tack för ditt svar föresten :)

Sophie

22 september 2011 20:16

Hm, jag höll väl på i ungefär två år om jag räknar rätt, med något återfall efter det. Jag tror att jag har en beroendepersonlighet. Jag har otroligt svårt för små och stora förändringar, även nu. Jag reagerar på småsaker och jag har mycket svårt för att fästa mig vid personer och saker - men gör jag det så fäster jag mig ordentligt. Enligt tester ser jag ganska lätt om personer ljuger och hur olika människor är som person. Det är ju ganska coolt, men också väldigt jobbigt eftersom jag därför har otroligt svårt att lita på folk. Jag kan lätt bli smått paranoid.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards