Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Vad jag tänkte

Av Sophie - 22 september 2011 22:15

Har fått lite förslag på vad jag skulle kunna blogga om. Berätta gärna om ni har något annat som ni skulle vilja läsa om ur mitt perspektiv!

Tänkte skriva lite om vad jag tänkte när jag blev gravid. 

Så, det började med att ingen mens kom, men jag tänkte väl egentligen inte på det först eftersom jag nyligen haft missfall och mensen var väldigt oregelbunden efter det samt efter ett par år som nästan "menslös" på grund av sättet jag levde. Visst tänkte jag på barn, jag hade ju nyss varit gravid. Jag tänkte ärligt talat väldigt mycket på barn och graviditet och var ganska nere efter missfallet. Men jag kopplade ändå inte riktigt ihop det med att jag inte fick mens. Nämnde det kort för en av mina bästa vänner och hon tyckte självklart att jag skulle köpa ett test. Det tyckte min pojkvän också. Men jag gjorde inte det då. Det kändes fel att köpa ett test när jag ändå inte skulle ha barn. Men så fortsatte mensen att lysa med sin frånvaro. Så jag sa det till min vän igen. Då sa hon till mig att jag verkligen borde testa mig. Så jag gick och köpte ett test tillsammans med flera kompisar. Jag tog det alltså inte speciellt seriöst. Jag var ju ändå inte gravid. På kvällen samma dag testade jag mig hemma hos pappan till barnen. Jag var gravid, det var det ingen tvekan om. Jag grät och han log. Jag sov där och han åkte till jobbet morgonen efter. Jag slutade röka direkt. Såklart. Tänkte mycekt på abort. Han ville inte ha barnet. Han ville att jag skulle göra abort, men det ska jag inte prata om mer nu. Vi var på en fest och där var jag nästan säker på att det skulle bli abort. Jag hade bokat möte och allt. Så jag drack några öl och rökte några cigg, dum som jag var. Efter den händelsen, när jag var nykter igen och tänkte efter, mådde jag fruktansvärt dåligt. Varför hade jag rökt och framförallt druckit? Riktigt korkat. Jag pratade med en kurator på ungdomsmottagningen och berättade att jag ville behålla barnet. Varför skulle jag göra abort? Döda ett litet foster som jag egentligen ville ha? Nej, det var bara fel. Så där började min graviditet på riktigt för mig. Mentalt. Och det var så jävla skönt att jag hade bestämt mig. Ni fattar inte. 

Då var jag i vecka åtta om jag minns rätt, när jag bestämde mig. I vecka sjutton plus ett hade jag mitt första ultraljud. Mamma var med. Där fick vi reda på att det var två. Vilken chock! Det absolut sjukaste med det är att jag hade suttit framför datorn kvällen innan och läst om tvillingar. Bara för att. Men det gick förvånansvärt fort att smälta budskapet. Redan på kvällen samma dag var det självklart för mig att det var två där inne. Som om jag redan visste. Men det kan man ju inte. 



Några dagar efter att jag fått reda på att jag var gravid

Ja, jag har vitt gegg runt näsan. Jag hade jättemycket eksem där under hela graviditeten så jag använde olika krämer konstant 

 

 
 
Ingen bild

vfd

22 september 2011 23:18

Riktigt fin bild på dig! Assnygg ju

Sophie

22 september 2011 23:24

Vad förvånad jag blir! Haha! Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards