Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Sophie - 1 oktober 2011 20:57

Kom väl hem för en och en halv timme sen ungefär. Nu sover pojkarna i sina sängar efter varsin flaska och sådär. Själv ska jag väl ta det lugnt, läsa lite i nya illustrerad vetenskap. Haha, jag älskar den tidningen. Pappa är prenumerant, till min fördel! Skulle aldrig själv få för mig att skicka efter någon tidning men den är verkligen bra. Annars så ska jag väl inte göra något mer. Cupcakesen blev det tyvärr ingen bild på eftersom grädden nästan smälte i solen. Men sånt händer! 


Den här hade jag på mig idag. Vet inte om jag tycker den är ful eller fin. Lite för stelt för mig kanske? Jag hade svarta, tunna strumpbyxor och vita converse till. 


 

Halsbandet har jag fått ärva av min mormors storasyster som är över 80 år och världens sötaste och piggaste tant som fortfarande reser väldigt mycket. Bara det här året vet jag att hon har varit i Paris och Venedig (tror jag det var) mer än en gång. Helt galet!

Hon köpte det i Egypten för mer än femtio år sen. Det är en skalbagge gjord av sten. Min favoritfärg dessutom. 


 

Av Sophie - 1 oktober 2011 16:45

Detta måste vara det bästa som finns när man håller på och gör egna sockerdekorationer! Så himla svårt att få det att fasta annars. Det går såklart att använda vatten men att investera i ett ätbart lim är så värt det! Ja.. Vad ska jag säga om det? Det är bara att pensla på lite på det man vill limma fast. Ni vet, så som man gör med ett lim. En bra sak som jag inte trodde riktigt när jag köpte det är att det för det första är väldigt drygt, men det är också riktigt bra. Det fungerar verkligen. Man kan limma på rosenblad på varann utan att de lossnar. Dessutom verakr det hålla ganska länge också. Man använder väldigt lite varje gång. Den lilla plastburken innehållen arton gram och du kan köpa den här.


 

Av Sophie - 1 oktober 2011 13:37

Sådär ja, nu har jag gjort mig iordning. Nu ska jag bara packa ner allt till barnen. Brukar bli ett jävla springande för det är saker som ligger i hela huset som ska med. Huu, skittråkigt att packa och hålla på. Men men! Såhär ser jag ut nu.


  

 

Av Sophie - 1 oktober 2011 12:44

Idag ska jag sminka mig! Jag har itne ens öppnat sminkveckan sen mammagalan och innan dess vet jag fan inte hur längesen det var. Så det ska bli kul. Jag som ville bli sminkös för ett par år sen. Ikväll kommer antagligen bilder på grattis-cupcakesen jag gjorde nyss. Jag vill inte lägga in dem nu för jag har ju inte gett bort dem än. De är riktigt överdekorerade. Chokladflarn, sockerblommor, hjärtan, glitter, you name it. Men så får det vara när man ska överraska! Nu ska jag göra mig iordning!



Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards