Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Sophie - 17 oktober 2011 23:08

Hur gör ni? Ger ni er bebis kött? Har ni över huvud taget funderat på att inte ge barnet kött? Jag har funderat på det och har inte gett någon form av kött ännu, förutom en väldigt liten mängd fisk som de spottade ut. Jag har själv funderat på att bli vegeterian (igen) och därför tänker jag på barnen. Jag har ingen aning om hur jag ska göra, så jag ska prata med Bvc nästa gång oxh fråga. Men ni som ger kött, när började ni med det, och med vad började ni? 

Av Sophie - 17 oktober 2011 22:39

Igår började jag ta B-vitamin eftersom jag har galet tunna och spruckna fula naglar och mitt hår bara ramlar av och är risigt som fan. Så jag hoppas att detta hjälper, plus ett besök hos frisören när jag har råd. Imorgon ska jag nog använda hårinpackning och bada fötterna. Mysigt! 


Ni ser ju själva..

 

Av Sophie - 17 oktober 2011 16:55

I förmiddags var jag och pojkarna i stan för att välja glasögon till mig. Så om 7-10 dagar kan jag hämta dem! Så spännande! Tänker inte berätta hur de ser ut, he he.

Nu ska jag gå till ica och hämta ut ett paket med bakgrejer från den här sidan. Det mesta där är väldigt mycket billigare än på svenska sidor och det är fem dagars leveranstid - inte arbetsdagar. Perfekt-o!

Av Sophie - 17 oktober 2011 08:36

9.15 går bussen till stan. Om en halvtimme måste vi gå hemifrån. Jag ska till SmartEyes, någon ny butik i stan där det är billigt med glasögon, och göra syntest och sen titta på och kanske väjla nya bågar. För med de glasögon jag har nu ser jag knappt texten på tvn längre. Bara om jag kisar.  Vad tycker ni att jag ska ha för bågar? Vad ska jag inte ha?


 

Av Sophie - 17 oktober 2011 00:13

Idag har jag övningskört för första gången i mitt liv. Men om jag ska vara lite mer ärlig så har jag kört ett par gånger för drygt ett år sen i skogen, kanske två gånger. Så det räknas väl knappt? Hur som helst så lyckades jag starta bilen problemfritt varje gång. Så jävla stolt! Inte en enda gång stannade den. Eller jo, när jag skulle bromsa och släppte kopplingen. Men det är ju inte samma sak. Och så skulle jag parkera. Varför jag nu fick för mig det vet jag inte, men jag körde in på en tom parkering när mamma skulle ta över ratten igen och då fick jag för mig att jag skulle försöka parkera bilen ordentligt också. Det gick inte så bra. Jag körde fram till en ruta, lite för fort. Så jag fick tvärbromsa, när jag klev ut såg jag att bilen stod rakt, dock mellan två rutor på något konstigt sätt. Jag får öva lite till med andra ord.

Imorgon ska jag köra med pappa är det sagt, förhoppningsvis blir det av också.


 

Av Sophie - 17 oktober 2011 00:02

Ja som rubriken säger. Nu ska jag berätta lite mer! Lite bilder, men inte så detaljrika för jag har helt enkelt inte haft tid att sätta mig och ta kort på allt fint. Men så får det bli. Jag får förklara istället och ta kort efter hand att jag använder grejerna. 

Det här är allt vi köpte på Ullared tillsammans (jag, pappa, Niklas). Jag köpte även en bebis-pulka till barnen (bara en, den var ganska dyr) som inte kom med på bilden.

 

Overallen, helt klart det bästa köpet. Man måste älska färgerna och fluffigheten! Fanns upp till storlek åttio och den kostade 170 kronen om jag minns rätt. Ytterplagg, men inte för vintern. Superbra att ha i åkpåsen these days.

 

En bröstbild, jag lägger enbart upp den för att visa er vilken jäkla snygg bh jag hittade. Man kan göra grymma underklädesfynd på Gekås!

 

Och slutligen - en styck Samuel i sin nästan för lilla pyjamas. Helt röd om kinderna efter att ha varit ute hela dagen och väldigt trött ser det ut som.

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards