Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Sophie - 2 oktober 2011 20:14

Det viktigaste (om man inte är grymt duktig) när man tillverkar egna dekorationer är att ha minst en utstickare. Jag har tre, varav två blomutstickare och en "pepparkaksform" som också har formen av någon slaks blomma eller om man vill, blad. 

Det finns oändligt med varianter, det finns till och med som silikonformar (tror jag det är) som man på något sätt lägger sockerpastan i så att den formas som perfekta blommor eller vad man nu vill.  Dock är de ganska dyra. 

Mina kostade mellan 15-50 kr och är köpta på strössel & annat


   

Av Sophie - 2 oktober 2011 19:14

Jag letar ju lägenhet, det kan ni knappast ha missat. Kollar runt lite och har nu hittat ett hus med bra hyra, bra läge och allt bra liksom. Men dessvärra ingår inte vatten eller el. Av den anledningen tvekar jag. Man vet ju aldrig vad det går på speciellt under vintermånaderna och så. Men flyttar man in i kanske februari så är det ju inte så många månader som det blir dyrt i alla fall. Hm, värt att tänka på. Annars har jag skickat in anmälan till några lägenheter. Hoppas på flytt innan årsskiftet men det känns ju inte som att det blir så. We'll see!


 

Av Sophie - 2 oktober 2011 17:21

Det krabbade förut när jag skulle blogga så jag skriver det inlägget nu istället. 

Jag gjorde lite "riktig" mat till pojkarna idag! Rödspättapuré och broccoli blev det. Utspätt med lite äggula, smör och mjölkersättning. Ganska mycket ersättning. Jag kan säga att det inte alls var poppis. Men det är väl en vanesak! :) Provar broccoli imorgon igen, har frusit ner några burkar. 

Sen var vi ute och gick i det fina vädret tidigare idag. När vi gick var det kallt ute så vi tog de nya åkpåsarna. Men halvvägs kom solen fram och då blev det plötsligt väldigt varmt.


 

 

Av Sophie - 2 oktober 2011 00:03

Vad tycker ni om Liberos nya "limited edition"-blöjor? De har temat dans och det finns fyra olika motiv. 

Själv tycker jag att det är fruktansvärt. Åh, så töntigt och idiotiskt försäljningsknep! Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja betala för att mina barn ska ha på sig "specialblöjor" som är exakt likadana i formen som de vanliga blöjorna. Lika bra blöjor, men med annat motiv. Vad är det för skit? Kalla mig konservativ om ni vill. Men jag fattar inte alls grejen med detta. Och sen bilder på bebisar som "tvingats" dansa för något de inte vet om? Blää. Nej, egentligen vill jag bara skriva av mig angående detta i-landsproblem. För det är det verkligen. Herrejävlar.

Så, håller ni med mig? Varför inte? Varför ska små barn som ändå inte fattar grejen ha (fula) motiv på rumpan, under kläderna, som ändå inte syns - för att de ändå har kläder över blöjan?

Om jag gillar hiphop/hårdrock/whatever så kan väl jag bära en blöja/byxa/tröja med sådant tryck. Inte mitt barn! Goddamn!


 



Nu ska jag sova med Joel i sängen! Har tagit en skitsnabb dusch och ska nu krypa ner till lil'Jo. Nighty!


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards