Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Sophie - 27 oktober 2011 22:41

Sop rubriken säger.. Bloggplatsen har gjort bloggen bredare så egentligen borde jag skaffa en bredare, ny header men jag ahr verkligen inte haft lust. Men nu kanske det är dags då, ska sitta och testa lite olika och se om det blir bra.

Är helt tom på idéer nu när jag har bakat tårta hela dagen. Det blir vaniljbottnar, fyra stycken, som fyllning är det ett tjockt lager med chokladkräm och två tunnare lager len citronfrosting. Pappa tjatar på mig om att jag måste täcka den med sockerpasta men jag vet inte om jag vågar. Tårtan är ganska hög och lite ostabil. Men om den är stabilare när den har stått kallt över natten kanske jag provar. Annars blir det whipped cream cheese som täcke. God blir den, om den blir fin får vi se imorgon. Som sagt är den väldigt ostabil.


Av Sophie - 27 oktober 2011 14:32

Jag kommer troligtvis inte att blogga på mycket varken idag eller imorgon. Jag är ganska så upptagen. Idag ahr jag varit och pratat med en studievägledare om min framtid och vi kom fram till att jag ska gå en yrkesutbildning-sak, jag minns inte vad det hette. En praktisk utbildning som tar ett år. Man praktiserar fyra dagar i veckan och pluggar en. Efter det ska jag läsa alla kurser jag har kvar på konvux i ett år. Sen är jag klar! Så om två och ett halvt år kanske jag jobbar som konditor. Underbart. Nu ska jag ge barnen lunch, de har inte hunnit äta ordentligt nu när jag har varit på samtal hit och dit. Ersätning har det blivit hittills idag. Men nu blir det linspuré och lite sådär. Ikväll ska jag påbörja tårtan till mamma som fyller år imorgon.


Joel på morgonen efter att han ramlat. Så dåligt mår han inte trots allt!

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards