Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Sophie - 4 oktober 2011 21:48

Ni som bakar, använder ni vaniljsocker? Eller tar ni en jättedyr vaniljstång? Gör inte det. Använd vaniljpulver. Haha! Nu lät det som om jag skulle kunna vara med och göra reklam i usa eller nåt, så klyshigt. Men men. Det stämmer. Vaniljpulver är helt enkelt fröna från vaniljstången i en liten burk. Smidigt och bra. En burk är ganska dyr, men jämför det med vad en vaniljstång kostar så blir det plötsligt inte så dyrt. En burk innehåller mängden av 6-7 vaniljstänger och jag minns rätt. Priset ligger på 35 kronor för tio gram. Inte så farligt alls. Fyrtio kronor på ica om du inte vill beställa det. 

Om det står att du ska använda en tesked vaniljsocker i receptet, ta då en halv tesked vaniljpulver istället. Dessutom ser det ju mycket snyggare (och smakar bättre) ut när man ser fröna i frostingen eller kakan, håller ni inte med?


 

Av Sophie - 4 oktober 2011 19:55

Ikväll har jag gjort cake pops. Det är en vaniljcupcake från igår som jag har smulat och blandat ihop med lite lemon curd. Sen har jag täckt det marsipan och dekorerat med vit choklad som jag färgade rosa. Rosen är densamma - vanilj och citron inuti och marsipan utanpå. Den idén fick jag genom att kolla på sockerrus.se, en riktig inspirationskälla om man vill vara lite lat och inte komma på eget alltid. 


 


 

   

Av Sophie - 4 oktober 2011 16:57

Har varit och köpt lite bra saker på ica nu. Varsin hakklapp i hårdplast till barnen. Det behövdes, de andra mjuka hakklapparna drar de bara av eller tar upp och stoppar i munnen och så är maten överallt. 

Sen köpte jag även marsipan. Så nu ska jag göra cake pops och prova lite med både marsipan och kanske även choklad. Vi får se vad jag hinner med, inte alltid så lätt när man har två bebisar bredvid!


 

Av Sophie - 4 oktober 2011 15:41

Promenad till ica utan barnen. Mys. Men mysigare hade det varit om jag hade hittat min mp3 som är fylld med håkan hellström och rammstein. Blää. Varför hittar jag den inte? Hu hu.


 

Av Sophie - 4 oktober 2011 00:58

Nu är det sovdags för min del. Sent som vanligt. har suttit och chattat på facebook i en evighet, hur kul som helst. 

Inatt blir det att sova ensam i sängen, Joel mår bättre och är inte lika förkyld längre så jag känner inget behov av att ha koll på honom mer än vanligt. Så han ligger i spjälsängen inatt. Skönt för mig, dock är det väldigt mysigt att ligga nära en varm liten bebis när man sover. Vill ju bara ta upp honom, men nej. 


Här är en bild på mig som nygravid. Jag var i vecka fjorton eller femton och hade precis börjat berätta det för släkten.

Mina sneda tänder <3

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards