Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Sophie - 12 oktober 2011 23:17

Så underbart gott, du anar inte. Eller ja, om du inte har smakat alltså. Jag köpte den igår och den är redan slut. Nu blir det inget mer godis för min del. Jag väger fortfarande tio kilogram för mycket. Herregud. Nu är det slut på sån skit. Men hur som helst! 65% kakaohalt har den här chokladen men även för en person som inte tycker om mörk choklad är denna riktigt god, jag lovar! Egentligen består den av fransk nougat (ungefär som lite fastare marshmallows) med mandelbitar och en svag smak av honung som är täckt av ett tunt lager mörk choklad.

Testa den, även om den kostar 27 kronor på ica är den värd sitt pris!

Tyvärr så kommer jag den närmaste tiden att hålla mig till mörk choklad utan en massa annat godis i. Jag måste gå ner i vikt, har som sagt fortfarande en massa graviditetskilon som hänger på min kropp.



Av Sophie - 12 oktober 2011 21:55

Joel äter spaghetti, han gjorde verkligen det. Jag har inget mer att säga idag. Samt Joel och Samuel som ligger och diskuterar tidigare idag.







 











Av Sophie - 12 oktober 2011 17:46

Jag brukar åka till Ullared med min farmor bland annat. Hon är en typisk tant som går långsamt, är tjock och gillar att handla kläder billigt till mig och sig själv. Jag är inte alls något fan av att åka dit. Jag har aldrig hatat det, man hittar ju billig hårfärg och andra saker där, det är ju alltid bra. Men det är ju inget jag har längtat efter. Förrän nu. På lördag ska vi dit och nu kom jag på att det ju finns massa barnkläder, leksaker, muffinsformar, bakgrejer, jag behöver plastskydd till min htc. Sånt. Så jag tycker att det ska bli roligt att åka dit! Vad tycker ni att jag behöver, tips? Jag måste skriva en lista på vad jag ska handla, något jag aldrig har gjort tidigare. Men nu vill jag se till att få hem lite vettiga saker också. Barnen ska förresten inte med, skönt det. Hade blivit ett helvete om man skulle ha med dem. Mamma är barnvakt, hon hatar Ullared ändå.


 


Vad jag vet att jag ska köpa än så länge:

Bebiskläder

Vantar och halsduk till mig

Underkläder till mig

Muffinsformar och andra smågrejer jag hittar

Repskydd till mobilen

Tjocka strumpor till mig och om det finns till barnen

Spotlights som man tejpar fast, om det finns

Av Sophie - 12 oktober 2011 14:52

Så. Mycket. Att. Göra. Fast egentligen ingenting. Jag ahr bara inte hunnit blogga på grund av att pojkarna är så himla krävande just nu, jag vet inte varför. Nu ska vi försöka komma ut på en promenad. Köket ser ut som fan efter att de har ätit rotfruktspuré och broccoli. Men det får vara så nu , annars kommer vi aldrig ut. Nu skriker Samuel igen. Han får äta i vagnen. Skriver ett inlägg senare, om choklad!


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards