Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Barnmat

Av Sophie - 24 oktober 2011 12:41

Jag köpte gröna linser igår men eftersom jag inte är jätteduktig på det här med vegetarisk kost till barn ännu så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med dem. Men till slut kokade jag dem med lite, lite broccoli, en liten palsternacka och dessutom gjorde jag lite majspuré vid sidan om. Barnen har inte vaknat än men när de gör det ska de äta av detta. Jag smakade själv och måste säga att det inte var gott alls. Nästa gång ska jag tänka till lite extra och kanske ha i en morot eller så också. Inte ta riktigt så mycket linser som jag gjorde nu. Men vi får se! Jag kan ju alltid blanda ut det med majspurén.


När jag gör majspuré brukar jag alltid sila bort skalet, barnen är inte vana vid det hårda skalet som lätt fastnar i halsen. 



Här är linserna och de andra grönsakerna färdigkoka men inte mixade. Ser ni hur mycket linser jag tog eller? Haha, men det var första gången så ni får ha överseende med det! Protein är bra! 

Jag hade förresten i lite lök också, men det var kanske bara en tesked. Det blev över lite när vi åt tacos.



Det färdiga resultatet.


   

 
 
Liv

Liv

24 oktober 2011 12:56

Det kan vara lite kruxit i början, men sen när man hållit på ett tag så är det som att man bara kommer på mer och mer saker man kan göra. och det flyter på. Du kan ju alltid krydda lite också så det blir roligare smak. Timjan är ju en sån där krydda som passar superbra till linser (enligt mig ;)) Om man väljer vegetarisk kost till sina barn så är ju ägg även något som kan vara bra att lära dem att äta. Jag började tyvärr försent själv, men det går framåt :)

http://liivligt.blogg.se

Sophie

24 oktober 2011 14:02

Ska komma ihåg timjan, har svårt för att veta hur man kan krydda! Får väl göra en omelett någon gång snart då ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards