Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Sjukhuset med Joel (och Samuel)

Av Sophie - 25 oktober 2011 23:08

Inatt ramlade Joel ner från min säng och slog sig. Först gick han att trösta ganska fort, han åt vällingen och var lugn som han brukar vara. Men efter ett tag, kanske tjugo minuter efter fallet, började han skrika igen. Panikartat. Han skrek som på repeat. Det enda jag tänkte var att det stämmer inte, något är fel. Jag väckte mamma som kom direkt. Hon tog honom så att jag kunde ta hand om och lugna Samuel som också hade vaknat av skrikandet. Han somnade snabbt igen.

I mer än en timme satt jag och mamma med Joel. Mest mamma. Jag värmde till vällingen, gjorde en värmflaska och var allmänt ledsen och omskakad. När vi till sist fått Joel riktigt lugn och försiktigt lagt ner honom i min säng så var det väl helt okej. Han vaknade till då och då och skrek av rädsla antog jag. Vi klev upp vid tio på förmiddagen. Men Joel hade fortfarande inte lugnat sig. Det verkade som att han hade jätteont i sin vänstra arm, så jag ringde mamma på jobbet. Hon är narkossköterska så lite vet hon ju. Hon åkte hem och hämtade oss och sen åkte vi till akuten. Där kollade de på Joels arm och sa att han skulle röntgas. Då gick mamma tillbaks till jobbet. Där stod jag ensam med en liten och orolig Joel och dessutom en liten och glad Samuel som gillade dagens utflykt. Inte det lättaste. Hur som helst. På röntgenavdelningen fick jag och Joel vara själva i ett rum. Joel liggandes med bar överkropp på ett slags bord och jag ståendes bredvid, hållandes i hans lilla onda arm, iklädd ett tugnt förkläde som skulle förhindra strålningen eller något. Samuel fick inte vara med i det rummet så en sköterska tog honom och hade honom i rummet intill där de andra satt och tittade ut på oss. Så där satt lilla Samuel i hennes knä och tittade på oss genom ett stort fönster. Haha!

Allt gixk bra till sist och det visade sig att Joel har fått en spricka i nyckelbenet. Tillräckligt liten för att kroppen ska kunna ta hand om den själv och läka benet. Joel kommer få alveedon i ett par dygn framöver och man kan inte leka hysteriskt med honom i någon vecka. Min lilla bebis. <3

 


I övrigt har det inte hänt så mycket idag. Samuel har blivit förstoppad så han skriker jättemycket varje gång han bajsar. Får hitta på någon laxerande kur åt honom imorgon.

 
 
18 år och mamma till Valentino.

18 år och mamma till Valentino.

26 oktober 2011 00:00

Usch då, hoppas det blir bättre med lille snart! :/ Testa ge lite katrinplommon till Samuel, det brukar hjälpa mot hårda magar. Kram!

http://www.jenniferpalma.devote.se

Sophie

26 oktober 2011 00:28

Pojkarna har delat på en burk igår. Men jag får väl fortsätta ge det i några dagar och se.

 
EvelinaDG

EvelinaDG

26 oktober 2011 00:18

Sicken tur att de inte var värre ändå ! Hoppas det läker fort för honom nu :) O att Samuel inte blir förstoppad för länge :) Mina föräldrar gillar att berätta när jag va liten så blev jag förstoppad ett tag så de var tvungna att ta mig till läkaren, väl där stoppade han sitt finger i min rumpa och jag fes högt o tydligt och gick från att skrika och va gnällig till helt tyst och tillslut somnade jag på britsen/bänken och det skedde på bara några minuter :P haha!
kram
kram

http://evelinadg.blogspot.com

Sophie

26 oktober 2011 00:30

Hahahahahhaha! :D jag tror jag testar med katrinplommon innan jag sticker in mitt finger i hans rumpa. Det får bli en sista lösning. Kram! :D

 
Ingen bild

Hanna

26 oktober 2011 05:47

Skönt att det inte var någon fara med Joel! Ser att du fått tips om katrinplommon. Måste tipsa om kiwi! Tyckte det funkade bättre på min dotter när hon var förstoppad!
Nu ger jag även lite katrinplommon i gröten varje dag för att hålla igång magen :)

Sophie

26 oktober 2011 10:09

Åh, jag har ju gjort kiwipuré men har då blandat i ganska mycket banan vilket man ju inte ska ge till en som är förstoppad. Vad synd. Jag kör på katrinplommon :)

 
moa mamma till sam

moa mamma till sam

26 oktober 2011 07:37

Sam har ramlat tre gånger ifrån sängen och varit riktigt oroligt men inte vart något mer efter det, så förstår din oro där. Tur det gick som det gick iallafall och att det inte vart värre :O , men har hört att messmör eller vad det heter ska lindra en ond mage också! :)

http://moaagustavsson.blogg.se

Sophie

26 oktober 2011 10:09

Får testa messmör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 7 april 2015 18:36

I helgen var jag och mina snart fyraåriga tvillingar på besök hos en äldre släkting. Barnen var upptagna med att leka tillsammans med en bebisdocka de hade hittat. Jag och släktingen satt bredvid och pratade om annat. Nämnas bör att dockan var iklädd...

Av Sophie - 23 september 2013 21:28

I en grupp på Facebook pratades det om att någon var bra på att teckna något. Man fick, om man ville, visa upp vad man själv är bra på att teckna/måla. När jag var sisådär 14-17 tecknade jag ansikten till och från. Mest mitt egna eftersom det var enk...

Av Sophie - 21 september 2013 18:29


Idag har det åter igen varit kaos-stökigt. Vid tolvtiden gick vi ut för att köpa sallad på Ica (salladsbaren) och ta med till sjön för att avnjuta tillsammans. När jag rusade runt på gården här ute för att fånga in barnen så tänkte jag på att vi bara...

Av Sophie - 21 september 2013 00:33

Jag behöver faktiskt en del alldeles för dyra saker. Ja. Behöver. Vill ha, ja. Men på riktigt så BEHÖVER jag dessa saker. Här kommer en liten lista med förklaringar. - En ny soffa. Typ tresits. Den jag har nu är skitsnygg. Problemet är att den är...

Av Sophie - 18 september 2013 12:49

Måste klä barnen. Klockan är snart ett. Har ätit frukost och lunch, javisst. Alltid något. Har dammsugit två gånger fast jag egentligen måste plocka undan massor först. Första gången dammsög jag pga.. Det har jag redan glömt. Varför dammsög jag? Just...


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards