Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under september 2011

Av Sophie - 13 september 2011 21:54

Lite bilder från ikväll. Jag älskar att fota, även om jag kanske inte är så duktig på det. Fan vad jag vill ha en egen, bra systemkamera! Ge mig en?

Det blir bara bilder på Joel. Samuel hade redan somnat när jag tog fram kameran.



 

     


 

   Min bror. Jag råkade ta bilden och efter en omgång redigering blev den såhär. Klicka på bilden så blir den större. 




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Av Sophie - 13 september 2011 20:05

Yes! Idag kom pappa hem och hade köpt en ny laddare till familjens systemkamera. Har varit så tråkigt att bara fota med min lilla kompaktkamera! Så nu ligger batteriet på laddning. 


 




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Av Sophie - 13 september 2011 18:11

Idag har vi matat ankorna. Intressant va? Samuel tyckte det i alla fall. Joel sov i vagnen. 


 

 

Av Sophie - 13 september 2011 14:32

Fick ett paket i brevlådan idag från http://www.strosselannat.se/
Det innehöll sugarpaste, två tyllar, spritspåsar, äkta vaniljpulver samt en färg att färga sockerpastan med. Woho! Nu skall här övas! Vet inte vad jag ska börja med riktigt bara. Typ grädde eller?


Aja, först ska jag och mamma fika lite. 

 




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Av Sophie - 12 september 2011 23:00

Har handlat lite, så nu är vi snart upprustade inför det kalla vädret! 



Fleecetröjor med tillhörande fleecebyxa från Lindex

179 kr/set

  


Röda och blåa fleecevantar utan tumme från Åhléns.

39 kr/paret

Samt ett set om två par vantar från Åhléns

39 kr 

   


En plåtburk att ha mjölkersättning/vällingpulver i från Åhléns

69 kr om jag minns rätt, kan möjligtvis ha varit 79.

 




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Av Sophie - 12 september 2011 21:30

Den här köpte jag idag. Mina läppar är katastrof så jag hoppas att detta hjälper. Jag återkommer om resultatet!


 

Man börjar med den gröna salvan, som är en mild peeling som avlägsnar dödahudceller från läpparna.

Sen ska man använda den vita inpackningen, helst över natten men man kan även använda den dagtid. Den hjälper till att mjuka upp och stärka läpparna och innehåller ricinolja. Den vita krämer fungerar även som rengöring.

Sist använder man det rosa läppbalsamet som återfuktar och innehåller vitamin E.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Av Sophie - 12 september 2011 18:28

Jag var med om en nästintill traumatisk upplevelse nyss. På bussen hem från stan hade jag ställt barnvagnen där man ställer barnvagnar. Logiskt. Eftersom jag har två bebisar kan jag omöjligt ha båda hos mig vid sätet. Och eftersom det var ett pyttelitet utrymme där vagnen stod kunde inte jag stå vid vagnen. Så jag satte mig helt enkelt snett bakom den. Höll koll. 

Så, i en liten rondell i stan körde chauffören alldeles för fort, verkligen märkbart fort. Vagnen välte. Jag hann precis fånga den, annars hade barnen åkt ut, ramlat ner för trappan och vad vet jag. En bok ramlade ur vagnen. Fan alltså. Alla såg detta, jag trodde att jag skulle tappa andan, mitt hjärta slog galet fort. Fattade inte vad som nyss hade hänt. Men busschauffören bara körde vidare, lika fort. Så jag och en annan resenär hjälptes åt att ställa tillbaks vagnen. Vi lyckades på något sätt klämma fast den så att den stod stadigare, den var nästan omöjlig att få ut sen. Men alltså, jag vet inte vad jag ska säga. 

En rolig grej var att Samuel bara sov vidare. Joel vaknade dock så honom hade jag hos mig tills Samuel började skrika och jag fick byta bebis.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Av Sophie - 12 september 2011 14:11

Nu ska jag snart gå till bussen med barnvagnen och pojkarna för att träffa Chibi. Ska kolla lite på stan efter höst och vinterkläder till bebisarna. Behövs verkligen! 



Ett par år sen bilden togs. Jag och Chibi innan spelning.

 



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards