Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under september 2011

Av Sophie - 18 september 2011 16:16

Har nu testat Icas egna vårservetter. Jag tycker inte om dem alls. De är precis lika obehagliga som Euro Shoppers och Eldorados. Så ni som köper Icas och gillar dem - köp E.S eller Eldorado istället. Mycket billigare och precis likadana servetter. Jag gillar dem inte pga lukten. Jag köper oparfymerade men de luktar jättekonstigt. Nästan så jag mår illa av dem. Dessutom är det ingen pop up-funktion vilket gör att man måste pilla upp servetterna medan barnet ligger med bajs på hela rumpan. Så jag håller mig till Liberos och Gunrys. Trots priset.


Länk till testet

Av Sophie - 18 september 2011 15:15

Nu måste de bort. Nio kilogram för mycket väger min kropp fortfarande. Imorgon blir det en runda med vagnen. Men alltså, hur gör man? Jag vet inte hur man gör. Jag vet bara hur man hetsbantar. Hur man svälter sig eller hur man kräks upp maten. Men dit vill jag inte igen. Jag dricker ingen läsk eller saft. Visst, jag äter av det jag bakar, men det är verkligen inte mycket. Jag bakar inte för att jag vill äta, utan för att det är roligt att testa nya smaker och färger typ.  Jag äter inte supernyttigt, det vet jag. Men ändå bättre än många andra. Vi har aldrig läsk hemma. Inte heller godis eller kakor (om jag inte har bakat). Vi köper nästan bara mörkt surdegsbröd. Så - vad gör jag för fel? Hur gör man för att gå ner i vikt? Stämmer det att man bara ska gå ner ett halvt kg i veckan? Det låter ju riktigt lite. När jag bantade gick jag ibland ner åtta kg på en vecka. Berätta. Hur gör ni för att få bort graviditetsfettet? Min mage är ju som en degklump och mina lår kunde tillhöra en elefant. Så känns det iallafall! 


Här var jag ganska ätstörd. Riktigt längesen, känns det som. Egentligen är det nog inte så längesen. Notera att mitt hår är supertunt (även om jag har utväxt) och hur stora mina ögon ser ut att vara. Visst, jag var inte jättesmal. Det var jag aldrig. Men jag vägde 15 kg mindre än vad jag gör just nu.

 

Av Sophie - 18 september 2011 11:59

När jag har läst en riktigt bra bok så blir jag liksom helt tom när den är slut. Jag vill inte läsa något annat eftersom ingenting kommer ändå vara bättre än den bok jag nyss läst. Så har det varit med bland annat Twilightserien och Harry Potter-böckerna. Jag har läst första HP-boken säkert 12 gånger. Utan att överdriva. Jag har läst nästan alla i serien på tyska samt tre stycken på engelska. Den sista boken har jag "bara" läst tre gånger. Men om man har en riktigt bra bok som man älskar, då förstår man så mycket mer andra gången man läser den. Nya saker dyker upp eftersom man inte längre behöver fokusera på det allra viktigaste. Det är som att läsa en helt annan bok i vissa stunder. 

Just nu läser jag sista Twilightboken för tredje gången. Jag tror inte att det finns så mycket dolt att hitta där som i HP men däremot vill jag påminna mig själv om hur bra den är, samt att jag helt enkelt vill ha något lätt att läsa på kvällen.

Läser du också favoritboken flera gånger om?

Av Sophie - 18 september 2011 09:30

Jaja.. Nu vet vi att medelåldern på min blogg är 19-21 år. Det kunde man ju nästan gissa sig till. Vad vill ni att jag ska ställa för fråga? Kom med förslag! Sålänge blir det Twilight vs Harry Potter. Vilket är bäst?


   

Av Sophie - 17 september 2011 22:47

Finns inte så mycket att säga. Det är den jag har använt på mina senaste koppkakor. Jag har aldrig spritsat i hela mitt liv men jag tycker ändå att det blev ganska okej resultat. 


 


2 dl florsocker

50 gram smör

200 gram philadelphia

vaniljfrön efter smak

eventuellt essens och färg ( jag använde passionfruktessens samt babyblå pastafärg)


Bara att vispa ihop med elvisp eller för hand. Om den blir lite lös är det bara att tillsätta lite mer florsocker eller sätta in den i kylskåpet en stund. 




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Av Sophie - 17 september 2011 21:56

Jag skulle ha tagit studenten år 2011. Just nu skulle jag vara färdig med gymnasiet och hitta på något annat. Men jag började ett år senare än alla andra eftersom jag hoppade av gymnasiet första gången. Så då skulle jag ta studenten 2012. Det är det här läsåret. Men inte det heller. Nu måste jag börja om och det är mitt eget fel att jag inte kämpade på när jag var gravid. Just nu ser jag det både positivt och negativt. Jag ville egentligen inte gå Film&TV fast att det var väldigt roligt och intressant. Egentligen hade jag velat gå musik, omvårdnad (psykologi), frisör eller bagerilinjen. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Ska jag börja om igen? Från ruta ett?  Gå i skolan ihop med folk födda 96? Det betyder att de skulle vara fyra år yngre än mig. Herregud. Skulle jag orka det? 

Jag ska maila min Syv på film&Tv och kolla vad han tycker. Men jag undrar, vad tycker du?


Kanske inte så passande bild, men jag hittade den bland gamla bilder och tyckte den var söt. Den är tagen i Nörrköping eller nånstans i närheten utanför Maxi eller Willys-affär. Jag bodde på behandlingshem där. Minns den dagen så himla väl. Dagen efter flyttade jag. 

 

Av Sophie - 17 september 2011 18:06

Fixat lite idag. Får jag godkänt eller? 


 

     

Av Sophie - 17 september 2011 11:00

Jag undrar en sak. Hur många av er är det som verkligen följer min blogg? Hur länge har du gjort det? Och viktigast: Varför? 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards