Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under september 2011

Av Sophie - 17 september 2011 09:00

Igårkväll bakade jag mina fina cupcakes som jag ska bjuda på idag när min farmor kommer på fika. De resterande tio fryser jag ner. Eller, rättare sagt: Jag fryser ner sex och sparar fyra till resten av familjen. 

Cupcakesen består av kaffe- och mandellikörmuffins med fyllning av lemoncurd. Som topping är den en vanlig philadelphiafrosting men med smak av passionsfrukt och vanilj. Strösslet har jag gjort själv av sugarpaste.

Jag använde mig inte av dekorationen jag gjort i sugarpaste ikväll eftersom jag och min bror bara skulle testa och se hur de smakade.


De söta formarna är inköpta här











Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,







Av Sophie - 16 september 2011 22:44

Idag fick jag ett brev hemskickat från kommunen. I det stod att jag var kallad till ett samtal för att prata om mitt missbrukande. Alltså, tidigare missbrukande. De har nämligen fått in min ansökan om körkortstillstånd. Hm.. Den skickade jag för över ett år sen. Så lång tid tar det alltså. Men fan vad glad jag blev. Självklart måste de kolla att jag inte tar droger eftersom jag har åtalats för narkotikainnehav för några år sen. Så med 99% sannolikhet kommer jag att få körkortstillstånd jättesnart. Wihoo!

Av Sophie - 16 september 2011 20:44

Ikväll har jag haft glada barn!

Joel i bidräkten och samuel i blårandigt.



       



Och detta är vad jag gör ikväll...

   



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Av Sophie - 16 september 2011 15:16

Nu har jag en massa grejer som är bra när man bakar t.ex cupcakes eller tårtor. Jag ska göra cupcakes. Hur det bli får ni se ikväll eller imorgon. Jag har blå färg, rosa färg, sockerpasta, blomutstickare, passionfruktessens, lemoncurd, pärlemoglitter-grej, ätbart lim, philadelphia-ost, diverse andra vanliga bakprodukter såsom mjöl osv. Yeah. Fattar ni hur kreativ jag kan vara nu? Det enda som fattas är en liten pensel. Det borde vi ha här hemma någonstans så först ska jag leta efter det. Jag skulle även vilja ha lite mindre kaffekoppar att baka cupcakes i. Men men, det har jag inte nu. Möjligtvis att jag hittar en och testar. Hmm......... Jag ska börja med att pyssla lite med dekorationer först eftersom det måste stå och torka några timmar.


 

Av Sophie - 16 september 2011 13:50

Nu har jag och pojkarna varit ute och gått samt stannat till på ica på vägen. Vagnen är helbra. Jag är jättenöjd hittills. Det går till och med att köra ner den för yttertrappan med barnen i utan att vagnen skakar. Dock inte upp. 

Nu ska jag baka lite. Jag ska duscha sen när pappa kommer hem tänkte jag, och bada barnen. Men nu, innan jag bakar, ska jag mata dem med majspuré. Det tycker de om. Jag köpte faktiskt färdig på burk idag. Det är ju dumt. Men jag har räknat ut att det blir billigare än att köpa majs och koka själv. Majs är ganska dyrt. Men allt annat (förutom mangopuré) gör jag själv.  

Just nu är jag helt jävla slut. Sitter här och dricker energidryck, så jävla gott. Onödigt? Ja som fan. Men som sagt, galet gott. Jag dricker euro shoppers. Den är billigast och smakar lite gott som alla andra. Dessutom innehåller den ju inte taurin. 


 

Av Sophie - 16 september 2011 08:45

Min farmor: Du får inte ge dem (barnen) lever när de börjar äta riktig mat!

Jag: Va? Nej? Varför skulle jag ge dem lever?

Farmor: Jag vet inte, men gör inte det. Det är så äckligt!

Jag: Jag vet. Jag skulle inte ens komma på tanken att köpa hem leverpastej! *ryser*

Farmor: Nej men leverpastej är ju jättegott! Det köper jag ibland!






Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,  

Av Sophie - 16 september 2011 00:47

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa, sent som vanligt. Men imorgon har jag inga krav. Det blir väl att gå till ica direkt efter frukosten, sen vila lite, sen mata bebisarna med gröt, sen bada dem och sen duscha. En lugn dag med andra ord. Skönt som fan efter den här veckan. Tänkte baka lite också tror jag. Kanske. Nu ska jag läsa! 


 



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Av Sophie - 15 september 2011 22:10

Idag har jag ju inte bloggat någonting. Det är för att jag har varit upptagen fram till nu.

Så, dagen började med att jag vaknade klockan 8.24 och bussen skulle gå 9.15 Barnen sov, de var inte matade, hade pyjamas och mitt hår stod åt alla håll. Helvete vad stressad jag blev. Joel fick sitta i babysittern och äta, Samuel matade jag i min famn. Samtidigt som detta pågick skulle jag packa ner en thermos med varmt vatten, diska ur flaskorna efter att pojkarna ätit klart, klä på dem varmt, bära ner vagnen från altanen själv, borsta mina tänder och mitt hår, klä på mig, sätta in pengar från sparkontot så att jag skulle kunna köpa vagnen samt dosera ersättningspulver i en behållare att ta med. Jag hade en halvtimme på mig att göra allt detta. Med två yra bebisar som blivit väckta ur sin sköna morgonsömn. Men jag hann med allt. Förutom mitt eget hår, men det var väl inte det viktigaste.

Så jag tog bussen in till stan, gick till ungdomsmottagningen där mammaträffen skulle äga rum. Jag var tio minuter tidig. Ställde mig och tittade därinne. Ingen kom. Jag blev mer och mer stressad. Undrade om de hade bytt lokal, eller varför kom ingen? Så jag tog till sist hissen upp till tredje våningen där lokalen ligger för att kolla. Ingen var där heller. Men prick klockan tio kom alla. Så mitt hjärta sattes på plats igen. 

Träffen gick jättebra, en barnmorska höll i Joel hela tiden så jag hade tid för Samuel. Sen när träffen var slut vid tolv gick vi ner på stan en stund, jag mötte upp pappa och vi åkte till Malmö och köpte min vagn. Eller ja, Joel och Samuels vagn. Sen fikade vi på Ica Maxi och självklart så skulle en massa folk snacka med mig och fråga om det inte var jobbigt att ha tvillingar. Haha.. Sen åkte vi hem, kom hem runt åtta och nu har jag ätit kvällsmat och lagt pojkarna. Hoppas på att de sover som vanligt inatt, men jag är tveksam. Det har ju blivit en lång vända i bilen och de brukar alltid vara lite ostabila i humöret efter.

Bilder på vagnen kommer nästan gång jag använder den, antagligen imorgon. Hann inte komma ihåg att packa ner kameran imorse ;)



En bild på Joel. Det har blivit väldigt mycket bilder på Joel den senaste tiden. Det är för att Samuel alltid somnar först. 

 



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards