Up and Down - And in the end it's only round and round and round

Alla inlägg under september 2011

Av Sophie - 22 september 2011 12:16

Pappa är i stan och hämtar bilen som har stått där över natten. Jag sitter och äter ciabatta med sallad, chilisås och philadelphia på. Så jävla gott. Har ju också varit på babymassage idag och jag sov för länge som vanligt. När ska jag lära mig? Men men. Det gick bra, Joel låg bredvid när jag masserade Samuel. Båda var ganska stimmiga men glada. Pratglada. Haha, så söta dom är, mina pojkar! 

Nu ska vi till Ikea som jag ahr skrivit om tjugo gånger nu känns det som. Och som sagt så ska jag köpa en hylla och en spegel bland annat. Så då vet ni det. Fan, jag får nog börja med trettiodagarslistan ändå, för det här är ju inte så kul att läsa kan jag tänka mig. Vad vill ni veta om mig?

Av Sophie - 22 september 2011 00:02

Fan, jag skulle koka morötter till puré innan och så lämnade jag dem i en halvtimme eller nåt sånt när de redan hade kokat ett tag. Sen kom jag tillbaks och det luktade lik i hela köket. Då hade morötterna bränt fast i kastrullbottnen! Riktigt illa också. Så jag tog upp alla morötter och skar bort det svarta likluktande gegget och gjorde puré ändå. Majs och morotspuré blev det. Ganska äckligt men det smakade som bebismat och det är väl bra antar jag. Så nu har jag stått och diskat en massa och försökt få bort brända morotsfläckar från skärbrädan bland annat. Sen näe jag skulle mixa så råkade jag självklart hålla stavmixern en halv millimeter för mycket vinklad så att det skvätta morot över halva köksbänken. Så jag har städat hela köket på en halvtimme typ. Nu måste jag sova. Ska upp åtta imorgon, vilket jag tycker är tidigt eftersom pojkarna låter mig sova till tio i vanliga fall. De brukar vakna vid sjutiden och äta, sen somna om direkt så att trötta jag kan sova vidare några timmar. Lyx! Men inte imorgon. Då är det babymassage och sen blir det Ikea. 


Fan vad ful jag var. Men med ett linne över den utspända magen och en då levande Mimmi i famnen blev jag lite gladare. Jag saknar henne.

 

Av Sophie - 21 september 2011 21:47

Nehepp, utan svar från förra inlägget tolkar jag det som att jag ska fortsätta som jag gör. Så jag kan berätta lite kort om min dag. Var hemma hos Wictoria som har två barn, 3 år och 7 månader gamla. Tog inga bilder. Men jag var hemma vid sju. Shoppade även lite på stan idag. Jättesöta kläder till mina bebisar. Stora bebisar.


 

 




    

Av Sophie - 21 september 2011 14:00

Hur många inlägg per dag förväntar ni er av mig? 

Personligen förväntar mig mig ungefär fyra i genomsnitt. Av mig själv. Men tycker ni att jag ska skippa de "tråkiga" vardagliga inläggen och bara skriva ungefär två per dag istället? Eller? 

Av Sophie - 21 september 2011 08:38

Åh, jag blir alltid så jävla nervös när jag ska ta bussen. Vet inte varför. Men idag är jag det för att jag ska åka buss med nya vagnen för första gången. Ska träffa en annan "bebis". Egentligen är han bebis men han kryper redan och sitter själv men är bara nån månad äldre än mina. Helt sjukt. Men men! Nu skall Samuel matas!


 

Av Sophie - 20 september 2011 23:13

Idag kom min pappa hem med det här

Plus två paket formar till, likadana. 3 för 2 på Åhléns! 

 

 


Nu ska jag lägga mig och läsa! Blää, känner mig så tråkig these days. Har verkligen inget att skriva om. Men imorgon kanske det blir stan. Godnatt!

För er som undrar ser jag ut såhär nu

 

Av Sophie - 20 september 2011 21:15

Såg detdär programmet "Partaj" i kanal 5 igår. Fan vilket dåligt program. Det som störde mig allra mest var den lilla tjejen som snackar skånska. Inget emot skånska, tänkte bara beskriva vem av dem jag menar. I vilket fall så verkar hon helt efterbliven. Det är nästan så att man måste se det själv för att förstå vad jag menar. Visst, själva programmet var väl helt okej. Dock lite drygt när de har helt random klipp som inte alls har med programmet ifråga att göra. Kommer inte titta på det igen. Inte heller alla andra dåliga program som sänds på fredag- och lärdagkvällar. Ja, kvällar överhuvudtaget. Nästan. 


 

Av Sophie - 20 september 2011 16:48

Ja, jag kommer inte på något att blogga om idag. Berätta vad ni vill att jag ska skriva om! Nu har jag hängt jättemycket tvätt. Jag har matat Joel med gröt och nu ska jag mata Samuel med gröt. Just nu sitter Samuel i mitt knä och skrattar högt för att jag gör så han hoppar. När jag slutar hoppa honom blir han seriös och snackar om något viktigt. På torsdag blir det Ikea (igen!) och köpa en stor hylla och en spegel bland annat. Nej, nu gnäller Samüelen så jag måste gå. Men: Ge mig tips om vad jag ska blogga om!


bebisarna imorse

Joel i fiskbody och Samuel i blågrå tröja

 


Sophie årgång 92

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>
19 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Blog Statistics Blogglista.se Bloggparaden Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen Bloggar av mammor och gravida Up and Down Bloggparaden Föräldraskap bloggar bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards